A keresőoptimalizálás (angolul SEO, azaz Search Engine Optimization) azt a tevékenységet jelenti, amikor a kulcsszavas keresők találati listáján elért helyezést kívánjuk javítani. A helyezés javításával növelhetjük a weboldalunkra látogatók számát.
Célirányos látogatók szerzéséhez jó eszköz a SEO
A kattintások száma alapvetően két tényezőtől függ: hányan keresnek az adott kulcsszóra és a weboldalunk hányadik helyezést éri el. Egy ismert kifejezésre többen keresnek, de ott a weboldalak száma is nagyobb. Erősödik a verseny és nehezebb, időigényesebb eszközöket kell felhasználni a helyezés javításához.
Minőségi tartalomépítés: a rangsorolás alapja
Az elmúlt években a Google rangsorolási algoritmus új irányba indult el. Behoztak egy teljesen új szemléletet, ami a neurális hálózatokon vezérelt gépi tanulásra épül. Létrejött az egyetemes nyelvi interfész (BERT), ami a szavak karakter szintű elemzése (hagyományos SEO) helyet már a szavak jelentését és szókapcsolatát veszi figyelembe (szemantikus SEO). Fel tudja ismerni a sajátosságokat és a szövegkörnyezet alapján az eltérő jelentéseket is.
Ez azt jelenti, hogy a Google egyre jobban megérti a természetes nyelvezetet és az emberi kifejezéseket. Új szintre emeli a relevancia meghatározását. Korábban azt tekintette relevánsnak, amikor a kulcsszó a fontos HTML elemekben szerepelt. Ma már az a fontos, hogy milyen kifejezések környezetében szerepel a kulcsszó. Minden témának megvannak a maga sajátos kifejezései.
A felhasználó viselkedésére nagy hatással van az úgynevezett „hajtás feletti rész” (angolul ATF, azaz Above The Fold). Az a kezdőképernyő, amit görgetés nélkül lehet látni. Szempillantás alatt eldől az oldal további sorsa. A modern SEO kezdete a jó ATF, de ennek a fontosságát még kevesen ismerték fel. Főleg mobil verzióban a felhasználók sokszor elhanyagolható elemekkel találkoznak. Kitakarják a fontos tartalmat, amit csak néhány pöccintés után lehet csak látni.
Linképítés: weboldal hírneve és szakmai tekintélye
A tartalomépítés a keresőoptimalizálás első nagy csoportja, de önmagában nem elég. A weboldal tartalma könnyen szerkeszthető, ezért számos kérdést vet fel. A linképítés célja, hogy a lehető legmagasabb minőségű linkeket szerezzük meg. A linkek értéke nem egyforma. A linkerő kiszámítása rendkívül bonyolult, mivel önmagába visszaforduló és ismétlődő lépésekből áll. Az oldal linkerő kiszámításához szükség van az oldalra hivatkozó linkek erejének ismeretére is.
A linképítés hatékonyságát fokozza, ha növeljük a hivatkozó linkek erejét. Ezt a módszert nevezik többszintű linképítésnek. Briliáns SEO technika, mert exponenciálisan növelhető a linkerő. A weboldalra közvetlenül hivatkozó linket helyezhetjük az első szintre. Ezek a legértékesebb linkek: jól ismert weboldalakról, szakszerűen megfogalmazott PR cikkekből vagy vendégblogokból származnak. Majd jön a második szint: linkek gyűjtése az első szinten lévő cikkekre.
A keresőoptimalizálással töltött időt csökkenti a SEOZSENI
A keresőoptimalizálás nagyon fontos eszköz a bevétel növelésében. A Google helyezés jelentős javításához nem elég a hagyományos SEO. Összetett szaktudásra van szükség, ami ma már messze túlmutat a linkkatalógus regisztráción. Szükséges mély weboldal szerkesztési ismeret is, hogy a forráskód HTML szerkezetében rejlő hibákat és hiányosságokat ki tudjuk javítani. Valamint felfedezzük azokat a különbségeket, amelyeket az erős versenytársak alkalmaznak. A kulcsszavak és szemantikus kifejezések megtalálása nagyon bonyolult feladat.
A SEOZSENI az ország egyetlen profi SEO szoftvere. A tartalomépítéshez nélkülözhetetlen szemantikus kulcsszavak felfedezése néhány másodperc. Az on-page elemzés és a hibák feltárása csak egyetlen kattintás. Ezzel a szoftverrel már élmény a keresőoptimalizálás, mert az időnket hasznosan tölthetjük és csak az eredményekre koncentrálhatunk – ahelyett, hogy napokat szenvednénk az adatok összegyűjtésével, elemzésével és feldolgozásával.
0 hozzászólás