Tökéletes céges weboldal legfontosabb elemei

Szerző: Kovács András

Utoljára módosítva 2021.07.12.

Kezdőoldal » Blog » Honlapkészítés » Tökéletes céges weboldal legfontosabb elemei

A 2021-es év érdekesen alakul, most éreztük meg igazán, hogy mekkora fontossága van a jól működő honlapoknak. Ha sikeres weboldalt szeretnénk, akkor nem mehetünk el a kőbe vésett szabályok és az aktuális trendek mellett, mivel ezek irányítanak a megfelelő úton.

Nem elég, ha csak tartalmi elvárásaink vannak, mivel az emberek gyakran a szemükön keresztül állapodnak meg egyik vagy másik oldalon. A színek, a formák, a linkek és rengeteg különböző tartalom is befolyásolja az eléréseinket, így azt is, hogy a Google mennyire előre, vagy éppen hátra soroljon be minket. Nézzük meg a legfontosabb elemeket.

Rólunk

Minden weboldal kell lennie egy Rólunk fülnek, ahol a vásárló kedvére tájékozódhat a cégről és a dolgozókról. Sokan úgy gondolják, hogy ez teljesen felesleges, és elrejtik, vagy pár szóban elintézik a bemutatkozást. Azonban, ha azt akarjuk, hogy egy számunkra idegen megadja az adatait, és tényleg vásároljon valamit, ahhoz meg kell győznünk róla, hogy megéri.

Mindig magyarázzuk el, hogy pontosan mivel foglalkozik a cég. Ne írjunk felesleges bekezdéseket érdektelen dolgokról, hanem érthetően ismertessük a látogatót. Mutassuk be a munkatársakat, akik a cég mögött állnak, és töltsünk fel róluk valós fotókat. Nem egyszer találkoztam olyan céggel, aki vagy sietett, vagy a dolgozók nem akarták a saját képüket látni, és inkább egy internetes stock fotót használtak. Azonban aki ráismer ezekre a képekre, azt vissza fogja tartani a vásárlástól a valótlan információ.

Az a legjobb, ha elmeséljük a történetünket, hiszen ezzel minden kisebb és nagyobb cég is rendelkezik. Ezen a részen van lehetőségünk arra, hogy bemutassuk az elért mérföldköveinket, amikre tényleg büszkék vagyunk. Megkérhetjük a munkatársainkat is, hogy meséljenek magukról, és arról, hogy miért szeretnek velünk dolgozni. Az a legjobb, ha a szöveg és képek mellé videót is beágyazunk, így még látványosabb, és tartalmilag csábító lesz a weboldalunk.

Szolgáltatásaink

Ha már weboldalról beszélünk, akkor nem maradhat le a szolgáltatásainkat és a termékeinket bemutató fül sem. Nem, itt nem arra gondolunk, ahol az olvasó meg tudja rendelni az adott terméket, hanem arra a helyre, ahol először informálódhat.

Szánjunk külön bekezdéseket ezekre a pontokra, és mutassuk be, hogy miért érdemes nálunk vásárolni. Talán rengeteg tapasztalatunk van? Rendelkezünk egy olyan géppel, amivel csak kevés cég büszkélkedhet? Nem elég, ha ezeket az információkat csak mi tudjuk, meg kell mutatnunk az olvasóknak is.

Ezek a bejegyzések keresőoptimalizálási okból is fontosak, így mindenképpen szánjunk rá valamennyit az időnkből. Ne használjunk szakzsargont, hanem legyünk érthetőek. Bizonyítsuk be, hogy jobbak vagyunk a konkurenciánál, és minden leírás végén szólítsuk fel cselekvésre a látogatót.

Tegyünk oda megrendelési lehetőséget, vagy kapcsolat linket, így még nagyobb eséllyel marad nálunk az ügyfél, esetleg átkattinthat a termékek oldalára a tényleges vásárláshoz vagy rendeléshez.

Blog

Minek kell blog egy weboldalra? Ezt a kérdést sokan felteszik, pedig igenis kell. A blog arra jó, hogy általános és szakmai kérdésekre válaszoljunk, amit egy esetleges vásárló feltehet magának.

Sok látogatót nem a termékeink fogják bevonzani, hanem éppen egy problémájára fog megoldást keresni, amikor ránk talál. Minél több cikkünk van, és minél hasznosabbak, annál több vásárló fog onnan beszivárogni.

A blognál fontos megjegyeznünk a képek használatát. Figyeljünk arra, hogy egy bejegyzés se legyen kép nélkül, viszont azok mindig legyenek sajátok vagy jogtiszták. Az interneten rengeteg lehetőségünk van, ahonnan ingyenesen felhasználható fotókat tudunk letölteni. Nem biztos, hogy lesz saját fotónk az adott témához, éppen ezért gyűjtsük be a felkapott tárhelyeket.

Amennyiben azt akarjuk, hogy más weboldalakon ne jelenjenek meg ezek a képek, akkor pár száz forintért is vásárolhatunk saját stock fotókat. A blogon gyakran frissülő tartalom kedvet a Google-nek, de akár azt is biztosítja, hogy megosszuk a közösségi oldalon, vagy hírlevelet küldjünk ki. Mindenféleképpen foglalkozzunk ezzel a lehetőséggel.

GYIK

Nem tűnhet fontosnak, de inkább válaszoljuk meg a leggyakrabban felmerülő kérdéseket. Rengeteg időt megspórolunk magunknak és a látogatóknak is. Nem kell telefonozni, sem e-mailt küldeni, hanem azonnal megtalálják a választ.

Kapcsolat

A kapcsolat menüpont szintén elengedhetetlen fontossággal bír. Az a jó, ha minél több lehetőséget megadunk a vásárlónak, így saját maga tudja eldönteni, hogy miképpen szeretne beszélni velünk. Nem mindenki szereti a telefonokat, vagy nem mindenki tud e-mailt írni. Sokan inkább a közösségi oldalakon írnak, másik pedig szeretnek űrlapokat kitölteni, azonban itt vigyázzunk azzal, hogy az emberek nem szívesen adják meg első a számukat, így ez ne legyen kötelezően kitöltendő mező.

Amennyiben fizikai bolttal, esetleg irodával is rendelkezünk, akkor használjuk a Google cégem lehetőséget. Bejelölhetjük a térképen, hogy pontosan hol vagyunk, így a vásárlónak csak rá kell kattintani. Sokan csak a címüket adják meg, így viszont az embereknek pluszban kell keresgélniük, hogy megtalálják az épületet, ez pedig lemorzsolódáshoz vezet. Minél több lépést könnyítünk meg nekik, annál nagyobb rá az esély, hogy eltalálnak hozzánk.

Közösségi oldalak

Ma már bátran kimondhatjuk, hogy az a cég, amelyik nincsen fent a közösségi oldalakon, az nem létezik. A legtöbb látogató a végleges döntés meghozatala előtt legalább a Facebookot megnézi.

Ilyenkor azt kell tapasztalnia, hogy az oldal rendszeresen frissül, ráadásul esztétikailag is megfelel. Nem mindegy, hogy Facebookra vagy Instagramra megy fel egy hír, így gondolnunk kell a megfelelő képméretek alkalmazására. Szerencsére ma már rengeteg applikáció és program létezik, ahol pár pillanat alatt be tudjuk állítani, hogy melyik oldalra készül a kép, így ezzel nekünk már nem kell foglalkoznunk sem.

Végül, de nem utolsó sorban mindenképp tüntessük fel az adatvédelmi nyilatkozatot is, és a weboldal díjait. Ezekkel az apró információkkal még több bizalmat építünk ki a látogatóban, és növeljük az esélyét annak, hogy nálunk vásároljon.

Szerző: Kovács András, weboldal készítéssel foglalkozó szakember, Creative Site

Ezek is érdekelhetnek…

Nincs találat

A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Pin It on Pinterest

Shares
Share This